dimarts, 1 de febrer del 2011

Pastís de Xocolata per als molt xocolaters!

la xocolata! temptació, plaer, desig...
quants adjectius podem associar a ella.
I perquè agradarà tant?
la xocolata em transporta a la meva infantessa, a l'hora del berenar: pa amb xocolata. tant senzill, tant esperat.  A vegades però la llesca de pa era tan gran en comparació a la peça de xocolata que aquesta la tenies d'anar racionant a bocins. ara, un nen d'avuí en dia, l'associaria amb un Bollycao (o això ja no existeix?). i també em recorda als esmorzars dels diumenges, (d'alguns diumenges): xocolata desfeta amb xurros (si teníem sort) o senzillament amb pa tallat a tires (com si de xurros es tractés) que també era una festa. la xocolata desfeta també em transporta a les cloendes de les colònies, als festivals de finals de curs, a les festes de cumpleanys. i també como no a les mones! i quines mones! no eren messis, ni ronaldiños, però als meus ulls, espectaculars! quants records en una sola paraula: xocolata

sempre he tingut molta tirada a fer coses amb xocolata. recordo de jovenet amb 15 anys, ja feia un pastís de bescuit farcit de trufa amb anous per sobre. era tot un clàssic que la meva mare em recorda, feia amb els ulls tancats. haig de buscar la recepte i algun dia tornar-lo a fer i penjar-lo.
Aquest pastís que aquí us faig,  l'he tret de Mypetiteboulangerie. realment aquest es un dels meus blog preferits de cuina (teniu el link a la dreta). també en tinc altres de blogs que m'agraden. us els afegeixo a la dreta.

aquest pastís te una textura com de brownie però menys densa. no porta apenes farina, i queda contundent però suau.

INGREDIENTS



  • 6 ous
  • 250gr xocolata de 50% com a mínim
  • 130gr mantega
  • 150gr sucre
  • 50gr farina









i per la cobertura:

  • 100gr xocolata de 50% com a mínim
  • 60gr mantega



muntem els rovells amb el sucre. que quedi espumós. hi afegim la farina i ho lliguem tot.
muntem les clares a punt de neu ferm
desfem la xocolata amb la mantega en el micro






barregem aquests 3 preparats tot remenant suaument mentre es van incorporant








ho aboquem en un motllo, i ho enfornem  35' a 180 graus.








un cop refredat, desemmotllem i posem sobre una reixa per afegir-hi la cobertura.










per aquesta, igual, desfem la xocolata amb la mantega.








deixem refredar una mica, just que espessi un xic, i ho aboquem per sobre el pastis.
que quedi com regalimant.








es pot menjar sol, fred o tebi, acompanyat de gelat de vainilla, nata muntada... si el voleu presentar tebi, només cal donar-li un cop de micro a temperatura mitja, i la textura del pastís passa de densa a ser flonja i esponjossa. afegiu-hi una bola de gelat de vainilla que faci contrast i... espectacular!
està molt i molt bo!










CONTINUARÀ...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada