diumenge, 20 de febrer del 2011

Escuma de Crema Catalana

ja tenia jo ganes d'utilitzar el sifó que la meva mare em va regalar pel meu complanys. haig de reconèixer que l'utensili en si em donava molt de respecte, per això crec jo, la demora en la seva posta en escena. dit això, val a dir que tot es molt més senzill del que sembla, com tantes coses a la vida oi?.
m'he estrenat amb aquest escuma de crema catalana que he tret d'Internet.
la recerca d'una recepte per fer escuma ha sigut fàcil però complicada alhora. es a dir, n'hi han moltes, però cada una et posa unes mesures i un modus operandum diferent. quin lio per un novato en aquest aparell! total que de les 3 finalistes, m'he decantat per la següent manera de fer (i no m'enrecordo del blog en qüestió):


(per a un  sifó de 1L) 

  • 650ml de nata liquida per muntar
  • 100ml de llet
  • 150gr sucre
  • 6 rovells d'ou
  • 1 branca de canyella
  • pells de 1 taronja i una llimona



in-fusionem primer la llet, la meitat de la nata, el sucre, la branca de canyella amb les pells durant una mitja hora.






barregem els rovells amb la resta de la nata.






afegim a la mescla anterior, i ho portem tot al foc fins que faci un bull. 
retirem i reservem que es refredi.






agafem el sifó, hi afegim la crema, com més freda millor, hi descarreguem 2 càrregues, tot  remenant entre una i l'altre, i ho guardem a la nevera fins l'hora de servir.
abans de servir, això si, sacsejar molt i molt, i veureu com creix l'escuma!









prepareu-vos per la pròxima, ja no hi ha qui m'aturi!!!!




CONTINUARÀ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada