diumenge, 14 d’agost del 2011

Un Tarta de Poma 'diferent'!

ostres! com m'agrada aquest programa: Karakia. no se si el coneixeu, bé, segur que si ja que repeteixen els capitols any rere any. però sempre hi descobreixes algun detall nou. l'últim que vaig veure va ser un dedicat a Polònia, la setmana passada, i em va cridar molt l'atenció com feien un pastís de poma sensa ous, i amb molt poca farina. vaja, que el 90% del pastís es només això: Poma.
Aixi que aquest cap de setmana  que tinc visita, i no es una visita qualsevol,  necessitava trobar coses a fer per poguer 'fugir' de tant en tant i trobar un espai vuit i silenciós. i aquest ha sigut la cuina. dit i fet,  aquí està aquesta Tarta, que en polonés es diu: Ciasto z jablkami


ingredients:
1kg Poma Golden
1 tasa de sucre
1 tasa de farina repostaria
1 tasa semola fina de blat
mantega

per a la glaça:
150gr sucre glacé
suc d'una llimona
llet

pelem les pomes i les ratllem. reservem
en un bol, posem el sucre, la farina i la semola, i ho barregem tot
agafem el motllo untat amb mantega, i comencem a posar-hi capes del preperat sec i de poma ratllada, començant per les farines i acabant amb poma.
presionem una mica que quedi un pel compacte. posem força troços de mantega per d'amunt de la última capa de poma.
enfornem durant 40', a uns 200 graus.

mentres, fem la glaça: barregem el suc d'uns llimona amb el sucre glace, que quedi cremos. si fa falta, posar-hi unes gotes de llet.

deixem refredar la Tarta, la treiem del motllo i li escampem pel d'amunt la glaça. et Voilà! Bon apetit mes amies!!!!!


P.D:
jo entre capa i capa i he anat afegim un polsim de canyella.... el meu toc personal!
ah! i jo no ho he fet, pero te que està brutal acompanyada, tebia o freda, amb una bola de gelat de vainilla o nata muntada... es una versió diferent d'una clàsica Tatin. us sorprendrar!






CONTINUARÀ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada